Junior Journalist Wedstrijd 2018 - proficiat Baptiste!


Op zondag 21 januari 2018 was er de prijsuitreiking van de plaatselijke Junior Journalist Wedstrijd en voor het eerst namen alle lagere scholen van Groot-Houthulst deel.
Onze Baptiste Walraedt schoot de hoofdvogel af met zijn stelwerk over 'vriendschap'! Proficiat Baptiste! Nu op naar de grote finale! 



Ik heb een vriend, hij heet Menlien. Hij is een mengeling tussen een alien en een mens.
Elke avond komt hij me met zijn ruimteschip halen uit bed, maar soms ook met zijn raket.
We vliegen tot ver achter de kleinste ster.
Dan komen we bij een park vol pret, fantasie en magie. Het is een land vol uitvindingen.
Mijn lievelingsuitvinding is de gedaantewisselaar.
Vandaag was ik de maan, lekker hangen tussen de sterren en planeten.
Toen bracht hij mij naar huis.
De volgende nacht was ik blij dat ik mijn vriend zou terugzien.
Maar hij bleef weg. Ik voelde pijn en verdriet, ik verborg mijn tranen niet.
Waarom komt hij niet? Waarom laat hij mij in de steek?
Mijn hart barste, ik ging wild te keer.
Dit gevoel deed zo hard zeer.
Na een week was hij nog steeds niet gekomen.
Was dit het einde van mijn mooie dromen?
Nu besefte ik: “Hij komt nooit meer terug.”
Hij was de beste vriend van mij,
maar nu loopt hij niet meer aan mijn zij.
Een maand lang dacht ik dat hij niet zou komen,
maar dat waren allemaal dromen.
Ik besef nu dat vriendschap niet alleen de beste dingen zijn.
Vriendschap doet ook soms pijn.
Vriendschap is ook liefde, haat en verdriet.
Sommigen denken dat vriendschap plezier is alleen.
Maar nee, vriendschap doet ook wel eens zeer.
Vriendschap is heel veel meer.
                                                                              Baptiste Walraedt (5de leerjaar, ‘t Jonkerschooltje)

Reacties