Project: 2014-18 / 100 jaar 'Groote Oorlog' - Dag 2

Dag 2 van ons project! Enkele foto's van ons klasmuseum(pje) en enkele reacties van de leerlingen:


“Vanmorgen zijn Jan (opa van Milan) en Roger uitleg komen geven over de Eerste Wereldoorlog. We stelden heel wat vragen, waar we een klaar en duidelijk antwoord op kregen.”
“Ze vertelden over de Wereldoorlog en ze hadden veel materiaal mee. Zo konden wij beter begrijpen hoe het in de oorlog was.”











“Ik besef nu nog maar hoe erg het moet geweest zijn om  de Eerste Wereldoorlog mee te maken.”
“Mijn maandag was geslaagd! Het interessantst vond ik het materiaal van de soldaten. (Vooral de bajonet) Het is ook supergezellig in de klas met ons museumpje. Ik heb superveel bijgeleerd. Met veel dank aan de meester, Jan en Roger.”

“Ik vond het tof dat ze in hun uniform kwamen en dat ze heel wat attributen mee hadden. Het was heel interessant, maar de tijd vloog voorbij.”



“Jan heeft verteld dat hij een hele kast vol geweren heeft. Iets dat ik nog niet wist: je moet er een vergunning voor hebben.”
“Ik weet/hoop dat deze twee weken leerrijk zullen worden.”
 “Het is nog maar de eerste dag van het project en ik heb al veel bijgeleerd.”
“Ik ben heel benieuwd wat we nog allemaal zullen leren. Ik zie het alvast zitten.”


Reacties